Начало Конституция Контакт Връзки ☰   Меню
База Факти Дискусия Доброволци
Предпоставка за размисъл и дискусия за ново летище между София и Пловдив

Въздушното пространство около летище „Роналд Рейгън“, където в сряда вечерта се сблъскаха военен хеликоптер и граждански самолет, представлява едно от най-сложните предизвикателства в САЩ за пилотите, което изисква от военните да спазват стриктни процедурни норми съчетани с радарен контрол за гражданските полети, така че да се избегне катастрофа.

Хеликоптери на бреговата охрана и военните често прелитат ниско над реката, споделяйки въздушното пространство с гражданските самолети, които летят по интензивно използваните схеми за излитане и кацане.

В района на летището има определени маршрути за полети на хеликоптери. „Това е коридор, в който хеликоптерите могат да летят ниско над терена“, казва Джеф Гуцети, бивш следовател от "Федералната авиационна администрация". Предстои да бъде проучено внимателно, как са се пресекли маршрутите едновременно по хоризонтала и вертикала на двете въздухоплавателни средства.

Като още едно ниво на защита срещу колизии във въздуха, въздухоплавателните средства са оборудвани със система за предупреждение за трафик и избягване на сблъсъци (TCAS), която предоставя автоматични вербални предупреждения на пилотите, за да избегнат предстояща колизия. Експертите заявиха, че разследващите ще трябва да установят дали пилотите са получили някакви предупреждения от системата, дали военният вертолет е бил засечен от системата и дали тя е подавала сигнали на такава малка височина при наличието на много други въздухоплавателни средства наоколо.

Според пенсионирания пилот на United Airlines Рос Еймър, когато самолетите се приближават към земята, системата постепенно ограничава броя на сигналите, за да не разсейва пилотите.

Катастрофата е станала в един от най-чувствителните въздушни коридори в САЩ, много от чиито процедури са засекретени от съображения за сигурност, предвид близостта до Белия дом, Капитолия, Пентагона и множество други граждански и военни обекти. Вашингтон-Балтимор (комбиниран статистически район) се обслужва от три летища:

Летище „Роналд Рейгън“ с три писти;

Летище „Вашингтон Дулес“ с четири писти

Летище „Балтимор/Вашингтон“ (Т. Маршъл) с три писти

В района има още 11 регионални летища и 55 хеликоптерни площадки, без да се включват онези, които се експлоатират от военните.

Близостта на Летище „София“ с Летище „Лесново“ е далечно приближение с картината описана по-горе, но е предпоставка за размисъл и дискусия относно планирането, проектирането и изграждането на ново по-голямо и по-добре организирано летище извън Софийското поле, което да обслужва едновременно гр. София и гр. Пловдив, но и да бъде международен хъб за връзка между Европа, Азия и Африка.

Публикацията е по материал от The Washington Post

За да бъде всичко прозрачно около „Добра България за Хората“ тук е мястото да информираме обществеността, че сме поканили г-жа Красимира Стоянова да се присъедини към нашия експертен екип. Вече сме имали възможност да работим заедно, така че оценяваме високо нейната експертиза в областта на законодателството касаещо транспорта. Позицията министър на транспорта, която заема за кратко е естествен етап на развитие след дългогодишна работа в МТИТС.